ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Ιδέα Ενέργειας
- Η τρέχουσα επιδημιολογική κατάσταση της πανδημίας στη χώρα λόγω του COVID-19 επιβάλει την λήψη μέτρων τόσο από τις Επιχειρήσεις των Τουριστικών Καταλυμάτων, όσο και εν γένει αυτών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.
- Η κατάρτιση ενός Προτεινόμενου Σχεδίου – Οδηγού από όλες τις Επιχειρήσεις που συνδιαλλάσσονται με το κοινό, για την αντιμετώπιση κρούσματος είναι πλέον επιβεβλημένη προς όφελος της Δημόσιας Υγείας.
- Εφαρμόζοντας τα Μέτρα που προβλέπονται από τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα για τον COVID-19 ο Δήμος Ελαφονήσου έχοντας λάβει υπόψη τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού για την εφαρμογή νέων Υγειονομικών Πρωτοκόλλων στα Τουριστικά Καταλύματα της χώρας ΠΑΡΈΧΕΙ ΟΔΗΓΙΕΣ σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία και τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα.
- ΤΑ Πρωτόκολλα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ενός Σχεδίου Δράσης για την λειτουργία τους αλλά και την Διαχείριση Ύποπτου Κρούσματος, το οποίο συμμορφώνεται με τις συστάσεις του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Στόχος-Επιδίωξη
- Στόχος ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους επισκέπτες, σύμφωνα πάντα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
- Επιδίωξη όλων των Επιχειρήσεων είναι αφενός να προστατεύσουν το προσωπικό και τους επισκέπτες και αφετέρου να καθοδηγήσουν το προσωπικό τους ώστε να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τη νόσο Covid-19.
ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ: Δράση – Ενέργειες – Καθήκοντα
- Εργαζόμενοι
Κάθε μέλος του προσωπικού συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά
προστατευτικά μέτρα κατά του Covid-19. Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι πρέπει να
εφαρμόζουν ορθές πρακτικές ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής:
α. Συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό για τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα, οπωσδήποτε πριν και μετά την επαφή με χρήματα ή αντικείμενα πελατών, πριν το φαγητό, πριν και μετά το διάλειμμα εργασίας, μετά από επίσκεψη στην τουαλέτα και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων. Εναλλακτικά, χρήση αντισηπτικών με βάση την αλκοόλη με περιεκτικότητα τουλάχιστον 60% αιθυλικής αλκοόλης ή 70% ισοπροπυλικής αλκοόλης.
β. Κάλυψη της μύτης και του στόματος κατά τη διάρκεια βήχα ή φταρνίσματος με χαρτομάντιλο. Εναλλακτικά εάν αυτό δεν είναι διαθέσιμο, κάλυψη στόματος με το μέσα μέρος του αγκώνα.
γ. Απόρριψη χαρτομάντιλων ή άλλων υλικών ατομικής υγιεινής ή μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για την απολύμανση των επιφανειών εργασίας, σε κλειστό κάδο απορριμμάτων.
δ. Αποφυγή χειραψιών και γενικά στενής σωματικής επαφής, τήρησης απόστασης τουλάχιστον ενάμιση – δύο μέτρων από τους εργαζόμενους, τους πελάτες ή τρίτους, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του Καταλύματος και τους χώρους ανάπαυσης.
ε. Αποφυγή αγγίγματος του μπροστινού μέρους της μάσκας ή της ασπίδας προσώπου.
στ. Αποφυγή αγγίγματος του προσώπου με τα χέρια.
ζ. Ενημέρωση υγειονομικού υπεύθυνου σε περίπτωση αδιαθεσίας ή συμπτωματολογίας συμβατής με λοίμωξη Covid-19 ή επαφής με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα και απομάκρυνση από το χώρο εργασίας.
η. Παραμονή στο σπίτι σε περίπτωση αδιαθεσίας και ενημέρωση του υγειονομικού υπεύθυνου.
θ. Επαναφορά στο χώρο εργασίας μόνο εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική και μετά από 14 ημέρες μετά από στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα Covid19.
- Μέτρα Ατομικής Υγιεινής και Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ).
α. Ενημέρωση και παρότρυνση του προσωπικού και των τρίτων για συμμόρφωση με τις ορθές πρακτικές ατομικής και αναπνευστικής υγιεινής.
β. Παροχή κατάλληλων εγκαταστάσεων και απαιτούμενων υλικών στους εργαζομένους και τοποθέτηση κατάλληλων μηχανισμών για αντισηψία των χεριών στις εισόδους-εξόδους και στους κοινόχρηστους χώρους του καταλύματος.
γ. Παροχή στο προσωπικό των κατάλληλων Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ).
δ. Επίβλεψη της επάρκειας των αποθεμάτων Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ).
ε. Εκπαίδευση του προσωπικού για την ασφαλή χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας και επίβλεψη της ορθής χρήσης τους.
στ. Ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού για το σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος COVID-19.
ζ. Επίβλεψη της προσέλευσης τρίτων (π.χ. πελατών, συνεργατών, διανομέων, κ.λπ.) στο χώρο του καταλύματος και ενημέρωσή τους, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός, να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων και να γίνεται χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ).
η. Διαμόρφωση προγράμματος σταδιακής προσέλευσης-αποχώρησης των εργαζομένων, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων.
θ. Συνεχή ενημέρωση του προσωπικού, για την ατομική υγιεινή και τα προληπτικά μέτρα σε όλους τους χώρους.
ι. Προτροπή για χρήση κλιμάκων και αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων, από εργαζόμενους και πελάτες στο μέτρο του δυνατού.
ια. Εκπαίδευση στις απαιτούμενες ενέργειες των εργαζομένων, σε περίπτωση ανάπτυξης ύποπτων συμπτωμάτων, όπως είναι η άμεση ενημέρωση του
υγειονομικού υπεύθυνου και της Διοίκησης για την πρόληψη της διασποράς του
Covid-19 και η προβλεπόμενη απομόνωση.
- Αρχείο Καταλύματος και Βιβλίο Συμβάντων
α. Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο (όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, Email), ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία, με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.
β. Υπάρχει η προβλεπόμενη προσοχή και ασφάλεια στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και ενημερώνονται όλοι οι επισκέπτες και το προσωπικό, ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.
γ. Επίσης, καταγραφή και ενημέρωση του βιβλίου συμβάντων.
- Χώρος-Υπηρεσία Υποδοχής
Απαραίτητη η ύπαρξη του Ειδικού εξοπλισμού (Medical Kit) στο οποίο περιλαμβάνονται γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα και θερμόμετρο Laser.
α. Το προσωπικό λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής, χρησιμοποιεί τα κατάλληλα ΜΑΠ, κρατά αποστάσεις τουλάχιστον δύο μέτρων από τους πελάτες (χρήση ΜΑΠ) και ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.
β. Όταν ζητείται, υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών ή παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19 και φαρμακεία στην περιοχή και παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ).
γ. Το προσωπικό μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και το αναφέρει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο.
δ. Υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη στην υποδοχή.
ε. Τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής.
στ. Κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής, προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης, κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση των ατόμων που αναμένουν να εξυπηρετηθούν, με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής και τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας.
ζ. Αποφυγή συνωστισμού κατά το Check-In & Check-Out, τήρηση αποστάσεων.
η. Δυνατότητα για Check-In μια μέρα πριν την άφιξη μέσω E-mail και για Check-Out με τον ίδιο τρόπο, για αποφυγή συνωστισμού και τήρηση σωματικών αποστάσεων.
θ. Παροχή ειδικού δίσκου για την εναπόθεση της πιστωτικής κάρτας από τον πελάτη για χρήση από τον υπάλληλο υποδοχής.
ι. Διεύρυνση της περιόδου ανάμεσα σε Check-In και Check-Out. Συγκεκριμένα: Check-out μέχρι τις 11:00 π.μ. και Check-In από τις 15:00 μ.μ.
ια. Ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής, ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.
Ιβ. Απολύμανση των Key Cards πριν την παράδοση τους στον πελάτη.
ιγ. Με τη χρονική διάρκεια που μεσολαβεί μεταξύ κάθε Check-In και Check-Out μεταξύ διαφορετικών πελατών, το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς και ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.
- Υπηρεσίες Ορόφου & Δωματίων
α. Το προσωπικό καθαριότητας χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης(όπου χρειαστεί η ρόμπα ) και κλειστά παπούτσια.
β. Μετά την αφαίρεση των Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ), είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι και η απόρριψή τους σε κλειστό κάδο.
γ. Γίνεται καθαρισμός και απολύμανση όλων των σκληρών επιφανειών, των πατωμάτων, των καρεκλών, των πόμολων κ.λπ. με πανάκια/υφάσματα μιας χρήσης ή χαρτί καθαρισμού και σφουγγαρίστρες με αποσπώμενες κεφαλές.
δ. Ο απορριπτόμενος εξοπλισμός αντιμετωπίζεται ως πιθανό μολυσματικό υλικό και απορρίπτεται σε ειδικές σακούλες.
ε. Γίνεται χρήση κατάλληλων πιστοποιημένων Καθαριστικών και Απολυμαντικών σε ενδεδειγμένη αναλογία.
στ. Κατά τη χρήση των απολυμαντικών, ο χώρος πρέπει είναι καλά αεριζόμενος.
ζ. Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους ενισχύονται οι υπηρεσίες υγιεινής και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου».
η. Εφαρμόζεται σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου, κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
θ. Ελέγχεται η επάρκεια εξοπλισμού Μέσων Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια κ.λπ.).
ι. Υπάρχει διακριτική παρακολούθηση από τη Διοίκηση και το προσωπικό, των πελατών με συμπτώματα για διαχείριση.
ια. Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής προσωπικού καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
ιβ. Καταργείται η καθημερινή αλλαγή ιματισμού και πετσετών.
ιγ. Ο πελάτης εξυπηρετείται μόνο κατόπιν αιτήματος κατά την άφιξή του.
ιδ. Για τις αναχωρήσεις εφαρμόζεται σχολαστική απολύμανση στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.
ιε. Απομακρύνονται τα διακοσμητικά αντικείμενα (μαξιλάρια, κλινοσκεπάσματα κ.λ.π).
ιστ. Απομακρύνονται κοινόχρηστα αντικείμενα πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, βραστήρας, λοιπά amenities και είδη Mini Bar. Μπορούν να παρασχεθούν αν ζητηθεί.
ιζ. Τα ποτήρια στα δωμάτια θα βρίσκονται απολυμασμένα σε σακουλάκια ή μίας χρήσης.
ιη. Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
ιθ. Κατά την άφιξη τοποθετείται σήμανση με στόχο την πληροφόρηση του πελάτη, για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
- Παρασκευαστήρια – Κουζίνα
α. Τήρηση κανόνων HACCP από το προσωπικό της κουζίνας (αποτύπωση θερμοκρασιών ψυγείων, λίστες παρασκευασμένων φαγητών, θερμοκρασίες ζεστών παρασκευασμάτων).
β. Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού και πάντα φορώντας τα ενδεδειγμένα Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) (μάσκα και γάντια).
γ. Τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών.
δ. Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας, για τους μη έχοντες εργασία.
- Εστιατόρια
α. Το προσωπικό λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής χεριών, κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες, συναδέλφους ή τρίτους και χρησιμοποιεί σωστά τον προστατευτικό εξοπλισμό.
β. Στο εστιατόριο με χρήση Buffet τοποθετούνται διαχωριστικά και σημάνσεις, προκειμένου να έχουμε μεγαλύτερη ασφάλεια παράθεσης του φαγητού. Η επίσκεψη στον μπουφέ γίνεται τηρώντας αποστάσεις και ο υπάλληλος μετά από υπόδειξη του πελάτη πραγματοποιεί την παράθεση (service).
γ. Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών στο εστιατόριο, ορίζεται ως ο αριθμός που προκύπτει από την αναλογία ενός πελάτη ανά 2,2 τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας του χώρου.
δ. Ορίζοντα τα άτομα, ως ο μέγιστος αριθμός καθήμενων ατόμων σε ένα τραπέζι όπως διαμορφώνεται ο εν λόγω αριθμός ανάλογα με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που κοινοποιούνται.
ε. Μόνο οι παραμένοντες του ιδίου δωματίου και οι οικογένειες, μπορούν να είναι καθήμενοι στο ίδια τραπεζοκαθίσματα. Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
στ. Εφαρμόζονται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών, σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων.
- Κοινόχρηστοι Χώροι
Στους κοινόχρηστους χώρους όπου περιλαμβάνονται Lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά εφαρμόζονται τα εξής μέτρα:
α. Καλός αερισμός των κοινόχρηστων χώρων.
β. Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων (σταθερές ή μη συσκευές) για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
γ. Σήμανση για αποφυγή χρήσης ανελκυστήρων.
δ. Τοποθέτηση απολυμαντικών στις εισόδους ανελκυστήρων και σύσταση για χρήση κατά την είσοδο και έξοδο.
ε. Συχνή καθαριότητα ανελκυστήρων, με έμφαση σε επιφάνειες που αγγίζονται συχνά.
στ. Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες, να τηρούν σωματικές αποστάσεις.
ζ. Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων και κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης.
η. Καθαρισμός και απολύμανση όλων των επιφανειών.
θ. Σήμανση εντός των αποχωρητηρίων, για τον περιορισμό της μετάδοσης μέσω του αέρα.
- Κλιματισμός και Αερισμός Χώρων
α. Αύξηση της παροχής του νωπού αέρα σε όλες τις Κεντρικές Κλιματιστικές Μονάδες (ΚΚΜ).
β. Αποφυγή της επανακυκλοφορίας του αέρα.
γ. Εξασφάλιση επαρκούς αερισμού όλων των χώρων, με εξωτερικό αέρα.
δ. Η αντικατάσταση των φίλτρων για τις μονάδες οικιακού τύπου, γίνεται σύμφωνα με την προγραμματισμένη συντήρηση και οι εργασίες θα εκτελούνται με χρήση και λήψη όλων των προστατευτικών μέτρων (μέσων ατομικής προστασίας, αερισμός χώρου, ασφαλής αποκομιδή των φίλτρων που αντικαθίστανται), συμπεριλαμβανομένης και της αναπνευστικής προστασίας.
- Περιβαλλοντικά Μέτρα
Τα περιβαλλοντικά μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, περιλαμβάνουν τα εξής:
α. Επαρκή αερισμό των εργασιακών χώρων και τακτική συντήρηση των συστημάτων εξαερισμού – κλιματισμού.
β. Τακτικός καθαρισμός με απορρυπαντικά ή απολυμαντικά των επιφανειών των χώρων εργασίας, των κοινόχρηστων χώρων, του εξοπλισμού εργασίας.
γ. Απολύμανση, σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), χώρων όπου έχει εντοπιστεί πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα της λοίμωξης Covid-19.
δ. Διάθεση και τοποθέτηση σκεπαστών κάδων απορριμμάτων, όπου απορρίπτονται αμέσως μετά τη χρήση τους τα Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) μιας χρήσης ή άλλα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν, για την απολύμανση των επιφανειών εργασίας, καθώς και είδη προσωπικής υγιεινής.
ε. Συχνό καθαρισμό των ενδυμάτων εργασίας και των συνήθων μέσων ατομικής προστασίας που χορηγούνται, καθώς και ασφαλής αποθήκευσή τους.
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ: Διαχείριση Ύποπτου Κρούσματος Covid-19
- Εάν ένας επισκέπτης εμφανίζει τα κριτήρια του ορισμού ύποπτου κρούσματος Covid19, εφαρμόζονται τα παρακάτω:
α. Ο υγειονομικός υπεύθυνος του ξενοδοχείου επικοινωνεί άμεσα με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), για δήλωση του ύποπτου κρούσματος και οδηγίες αντιμετώπισής του.
β. Συνιστάται στο ύποπτο κρούσμα να παραμείνει στο δωμάτιό του, με την πόρτα του δωματίου κλειστή.
γ. Σε ασθενή, που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (βήχα, φτέρνισμα, καταρροή), χορηγούνται άμεσα απλή χειρουργική μάσκα και χαρτομάντιλα.
δ. Αν υπάρχει συνοδός του ασθενούς, που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει, χορηγείται απλή χειρουργική μάσκα και του συστήνεται να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή και οπωσδήποτε, πριν αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει.
ε. Αποφεύγεται η είσοδος στο δωμάτιο του ασθενούς, αν δεν υπάρχει σημαντικός λόγος.
στ. Ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός, απορρίπτεται σε σκεπαστό κάδο απορριμμάτων και δεν επαναχρησιμοποιείται. Μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού, ακολουθεί πλύσιμο χεριών.
- Η Διοίκηση λαμβάνει μέριμνα, ώστε να υπάρχει άμεσα προσβάσιμο στο προσωπικό του ξενοδοχείου, επαρκές αναλώσιμο υλικό για την πρόληψη των λοιμώξεων και συγκεκριμένα, σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών, χαρτομάντιλα, απλές χειρουργικές μάσκες, γάντια μιας χρήσης, θερμόμετρα, σακούλες απορριμμάτων, υγρά καθαρισμού επιφανειών.
- Καθαριότητα και Απολύμανση Δωματίου Ασθενούς
α. Καλός καθαρισμός των επιφανειών, που αγγίζει συχνά ο ασθενής, ιδίως αν οι επιφάνειες είναι λερωμένες με βιολογικά υγρά.
β. Το προσωπικό καθαριότητας χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα, γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης.
γ. Μετά την αφαίρεση των γαντιών, ακολουθεί καλό πλύσιμο χεριών.
δ. Οι υφασμάτινες επιφάνειες καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία > 70°).
ε. Για την απολύμανση χρησιμοποιείται ΝΕΦΕΛΟΠΟΙΗΤΗΣ
- Κριτήρια ορισμού ύποπτου κρούσματος Covid-19 σε Εργαζόμενο:
α. Ο υγειονομικός υπεύθυνος του ξενοδοχείου, επικοινωνεί άμεσα με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), για τη δήλωση του ύποπτου κρούσματος και τις οδηγίες αντιμετώπισής του.
β. Συνιστάται στο ύποπτο κρούσμα, να παραμείνει σε συγκεκριμένο χώρο, με την πόρτα κλειστή.
γ. Σε ασθενή, που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού (βήχα, φτέρνισμα, καταρροή), χορηγούνται άμεσα απλή χειρουργική μάσκα και χαρτομάντιλα.
δ. Γίνεται έρευνα για πιθανή έκθεση άλλων εργαζομένων ή πελατών και ζητείται να ακολουθήσουν τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
ε. Γίνεται απολύμανση όλων των επιφανειών με έμφαση στους χώρους εργασίας και στον εξοπλισμό που χρησιμοποίησε το πιθανό κρούσμα.
ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ: Σήμα Πιστοποίησης “Health First”
- Η Επιχείρηση απαιτείται να έχει ολοκληρώσει την προβλεπόμενη Διαδικασία για την έκδοση του θεσπισμένου Σήματος Πιστοποίησης με τον τίτλο “Health First”, το οποίο είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, που θα λειτουργούν κατά το έτος 2020.
- Η Επιχείρηση υποχρεούται να αναρτήσει το Σήμα, σε εμφανές σημείο του κοινόχρηστου χώρου υποδοχής του καταλύματος και αποδεικνύει ότι τηρεί τα πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου, όπως αποτυπώνονται κατά περίπτωση στα Παραρτήματα I και ΙΙ της ΚΥΑ 1881/29.05.2020.
ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ: Συντονιστικές Οδηγίες.
- Εφαρμόζοντας τους κανόνες δημόσιας υγείας, μπορούμε να προστατέψουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας από την επιδημία COVID-19.
- Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοίνωσε τη λειτουργία τηλεφωνικής γραμμής 1135, η οποία επί 24ώρου βάσεως θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον νέο κορονοϊό.
- H εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων αποτελεί το κλειδί για την αντιμετώπιση της αναζωπύρωσης της νόσου Covid-19.
- ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ αναθεωρούνται και αναπροσαρμόζονται ανάλογα με την διαμορφούμενη κατάσταση και πάντα εφαρμόζοντας τις Οδηγίες των καθ΄ ύλη αρμοδίων φορέων και των Εγκυκλίων που τυγχάνουν εφαρμογής.
- Χρήσιμα Τηλέφωνα
ΦΟΡΕΑΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ |
ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ | 2734 0 61238 | Τηλ. Κέντρο/ γραμματεία |
Π.Π.Ι. ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ | 2734 0 61294 | |
Κ.Υ. ΝΕΑΠΟΛΗΣ | 2734 0 22222 |